Reisiteenuste müügitingimused
- Üldsätted
City Travel on volitatud reisibüroo ja pakub laia valikut reisiteenuseid kogu maailmas.
Reisiteenuste ostmisel sõlmib klient teenusepakkujaga kahepoolse lepingu, näiteks lepingu reisikorraldajaga, kes korraldab reisipakette, transpordiettevõtetega jne. Lepingu tingimused, sealhulgas reisiteenuste müügi, kasutamise, muutmise, tühistamise ja vastutuse tingimused, kehtivad konkreetse teenusepakkuja ettevõtte suhtes. City Travel kutsub kliente üles lugema hoolikalt teenusepakkuja jaoks heakskiidetud lepingutingimusi ja valima sobiva lepingupartneri vastavalt kliendi soovile.
City Travel on vahendaja teenusepakkuja ja kliendi vahel, kes teavitab kliente konkreetse lennu omadustest ja kvaliteedist vastavalt teenusepakkuja poolt levitatavale reisikirjeldusele tõeselt ja moonutamata. Üldiselt on City Travel kliendi nõustaja reisiteenuste ostmisel ja kasutamisel.
Reisiteenuste broneerimisel ja/või ostmisel annab klient oma nõusoleku isikuandmete (nii kliendi kui ka tema kaaslaste, kelle huvides ja kelle jaoks klient reisiteenuseid broneerib/ostab) edastamiseks reisiteenuste osutajale ja teistele ettevõtetele kliendiga sõlmitud lepingu täitmiseks.
- Lennudokumendid, viisad, tervisega seotud nõuded.
Enne lepingu sõlmimist veenduge, et kõik reisijad, sealhulgas lapsed, omavad kehtivaid vajalikke dokumente (pass, isikutunnistus, viisa, vaktsineerimistunnistus) nii külastatava riigi kui ka transiitriigi kohta. Reisija/turist vastutab vajalike reisidokumentide hankimise eest. Pange tähele, et eri riikide kodanikele võivad olla erinevad nõuded reisidokumentidele ja viisadele. Klient/reisija peaks kontrollima konkreetse riigi külastamise nõudeid külastava ja transiidiriigi saatkonnas, välisministeeriumis või kodakondsus- ja migratsiooniametis. Oluline on jälgida dokumentide kehtivusaega vastavalt vajadusele. Eesti kodanikud saavad teavet reisidokumentide ja välisriikidesse sisenemise tingimuste kohta välisministeeriumi ametlikul kodulehel http://www.vm.ee. Kliendi soovil selgitab City Travel nõudeid seoses reisidokumentide, viisa-, vaktsineerimis- ja tollieeskirjadega, kuid ei vastuta nende nõuete jätkuva kehtivuse eest.
Nõuetele vastavate dokumentide olemasolu ei saa olla absoluutne garantii, et saate riiki siseneda. Iga riigi ainupädevuses on otsustada, kas lubada või mitte lubada isikut tema territooriumile, olenemata sellest, kas isik esitab piiriületuseks vajalikud dokumendid.
Teenusepakkuja ja City Travel ei võta endale mingit vastutust tagasimaksete eest, kui lennu katkestamine või tühistamine on tingitud reisidokumentide puudumisest või riigiasutuste tegevusest.
Lennu planeerimisel palume kliendil tutvuda külastatava riigi ja transiitriikide, eriti kaugete ja eksootiliste riikide tervisekaitsenõuetega. Mõnel juhul on vaja alustada vaktsineerimiskursust eelnevalt, et külastada konkreetset riiki. Teavet nakkusohtlike piirkondade ning soovitatud ja kohustuslike vaktsineerimiste kohta leiate veebilehelt www.tervisekaitse.ee.
City Travel annab dokumendid kliendile üle otse City Traveli kontoris. Kliendi soovil on City Travel valmis saatma dokumendid kliendi aadressile kulleriga, posti või elektrooniliselt. Originaaldokumentide saatmine kliendi soovil muul viisil kui otsetarnega on kliendi kohustus. City Travel ei võta vastutust kullerile või postiteenusele üle antud dokumentide õigeaegse kättetoimetamise ja säilitamise eest.
- Reisiteenuste müük, lepingu sõlmimine
Võimalus osta reisiteenuseid, sealhulgas mitte ainult hindade ja kättesaadavuse osas, muutub pidevalt, sest see sõltub pakkumisest ja nõudlusest. Mida varem ja kiiremini klient teeb ostuotsuse ja saadab broneerimiseks vajaliku teabe: reisijate nimed, sünnikuupäevad, lennuplaan ja lennukuupäevad ning teabe muude soovitud teenuste kohta, seda suurem on tõenäosus saada istekohad päringu tegemise ajal kehtivate tingimustega. Mida pikem on ajavahemik teenuste ostutingimustest teada saamise ja nende kasutamise otsuse tegemise ning andmete saatmise vahel, seda tõenäolisem on, et hinnad ja kättesaadavus muutuvad.
Broneeringu esitamisel peab klient esitama City Travelile reisijate nimed, mis vastavad täpselt reisidokumendile. Juhul kui reisija nimi reisidokumendis ei vasta piletil või broneeringus olevale nimele, jätab teenusepakkuja endale õiguse nõuda lisatasu nime muutmise või uue pileti ostmise eest.
Klient on kohustatud esitama City Travelile oma e-posti aadressi broneeringu tegemisel. Lennuteave saadetakse esitatud aadressile. Klient vastutab ise selle eest, et e-posti aadress oleks õige ja et ta vaataks sõnumeid regulaarselt üle.
Tellimisel on klient kohustatud esitama oma mobiiltelefoni numbri . City Travel edastab reisija telefoninumbri teenusepakkujale, et viimane saaks klienti võimalikest muudatustest kiiresti teavitada.
Teenuse ostuvõimaluse selgitamine loetakse kliendile tehtud pakkumiseks, et ta esitaks kõik andmed tellimuse jaoks. Kui kliendiga sõlmitud lepingus ei ole sätestatud teisiti, muutub kliendile tellimuse alusel saadetud pakkumine City Traveli kinnituseks ja loetakse klienti siduvaks ettemaksu või broneerimistasu tasumiseks, st vastastikku siduvaks kinnitatud tellimuseks.
Ettemaksu või broneerimistasu tasumisega kinnitab klient lõplikult oma ostusoovi ja üldiselt kinnitab oma nõusolekut nende reisiteenuste müügitingimustega tarnijalt, lähtudes kehtivatest tingimustest/lepingust, samuti nõusolekut muude seotud teenuste ostmisega vastavalt kliendile tutvumiseks esitatud tingimustele.
Erinõuded, mis on seotud kliendi soovide või muude reisiteenuste osutamisega seotud asjaoludega, tuleb City Travelile esitada enne lepingu sõlmimist.
Juhul kui klient ei tee õigeaegselt ettemaksu või lennutasu, jätab City Travel ja/või teenusepakkuja endale õiguse kinnitatud teenus ühepoolselt ja ilma eelneva teatamiseta tühistada. Kui sõlmitud lepingus ei ole sätestatud teisiti, annab City Travel õiguse kasutada teenust, väljastades lennudokumendid pärast kinnitatud teenuste eest täielikku tasumist. Pangalingi kaudu maksmise korral tuleb lennutasu tasuda ja saada vähemalt päev enne lennudokumentide väljastamise päeva.
Kinnitatud lendude tühistamised ja muudatused on piiratud. Kui ostate lennu odavamasse hinnaklassi, ei ole tavaliselt võimalik seda muuta ega tühistada; kui ostate lennu kõrgema hinnaklassi, mille tingimused on paindlikud, on muutmine ja tühistamine võimalik, kuid enamasti on see lisatasu eest. Kui klient soovib muuta või tühistada kinnitatud lendu, teavitage sellest City Traveli kirjalikult või e-posti teel. Kinnitatud tellimuse muutmisega kaasneb kliendi kohustus tasuda kõik muudatusega seotud kulud.
Juhul kui klient soovib osta paindlike tingimustega teenust, mis tagab muudatuste tegemise võimaluse ja tagasimaksed teenuse tühistamise korral, teavitage meid sellest kohe tellimuse vormistamisel.
4. Dokumendid, mis tagavad võimaluse kasutada reisiteenuseid.
Enamik reisiteenuste pakkujaid on läinud üle elektrooniliste dokumentide kasutamisele E-pilet on e-posti teel saadetud dokument, mis annab kliendile õiguse kasutada teenust vastavalt piletis sätestatud tingimustele.
Nii elektroonilise kui ka mis tahes muu lennuga seotud dokumendi väljastamisel
(edaspidi “dokument”), on klient kohustatud kontrollima nime, kuupäevade, marsruudi kirjelduse ja muude andmete õigsust ja vastavust tellimusele kohe pärast dokumendi kättesaamist samal päeval enne tööpäeva lõppu. Muu hulgas on oluline kontrollida, et kliendi nimi vastaks reisidokumendis olevale nimele. City Travel parandab viivitamata kõik dokumentides esinevad vead või puudused. Hilinenud parandused, muudatused või tühistamised ei ole võimalikud või on lubatud ainult lisatasu eest.
City Travel annab dokumendid kliendile üle otse City Traveli kontoris. Kliendi soovil on City Travel valmis saatma dokumendid kliendi aadressile kulleriga, posti või elektrooniliselt. Originaaldokumentide saatmine kliendi soovil muul viisil kui otsetarnega on kliendi kohustus. City Travel ei võta vastutust kullerile või postiteenusele üle antud dokumentide õigeaegse kättetoimetamise ja säilitamise eest.
5. Vahendus reisijateveo valdkonnas
Reisijateveoteenuste (laeva-, lennuki, rongi- ja bussipiletid) ostmisel sõlmib klient lepingu nende teenuste osutajaga (edaspidi “vedaja”). Vastavalt lepingule on vedaja kohustatud vedama reisijat ja tema pagasit piletil märgitud tingimustel.
Reisijateveoteenuse ostmisel tuleb kliendile teatada marsruut, kuupäevad, reisijate nimed, samuti soov osta paindlike muutmis- ja tagasimaksetingimustega pilet või odavam pilet, mida ei saa tagasi maksta ega muuta, ning muud olulised asjaolud.
Enne broneeringu tegemist tuleb teatada kliendile vedaja poolt väljastatud preemiakaardi nimi ja number.
Vedaja broneerimine annab kliendile õiguse saada pilet ettenähtud ajal. Broneering ei kujuta endast kliendi ja vedaja jaoks lõplikku kohustust ning ei garanteeri broneeringus märgitud hindu ja tingimusi. Vedajal on õigus broneeringut ühepoolselt muuta või tühistada, ilma et vedajal või City Travelil oleks kliendi ees mingeid kohustusi.
Sooduspiletid tuleb lunastada lühema aja jooksul kui täishinnaga piletid. Mida odavam on pilet, seda rangem on pileti väljastamise ja maksmise tähtaeg. Mõned lennuettevõtjad ei võimalda eelbroneerimist, sellisel juhul toimub broneerimine, maksmine ja väljaregistreerimine samal ajal. Õigeaegselt tasumata jäänud broneeringud tühistatakse. Kui maksetähtaeg on möödunud, kuid klient soovib siiski piletit osta, tuleb teha uus broneering vastavalt vabadele kohtadele maksmise ajal.
Kui klient on teinud mitu omavahel seotud broneeringut, tuleks ühe olemasoleva broneeringu muutmisel märkida vastav muudatus teistes broneeringutes või teenustes. Näiteks kui te muudate oma lennukuupäevi, peaksite muutma ka majutuse või lisateenuste (ekskursioonid jne) kuupäevi.
Teenindus laeva, lennuki, bussi, rongi jne pardal sõltub vedajast, selle teenindusstandardist ja teenindusklassist. Mõnikord on võimalik oma koht lennukis ette broneerida ning samuti on võimalik oma söögisoovid pardal eelnevalt registreerida. City Travel edastab kliendi soovi vedajale, kuid selliste teenuste tasuta osutamine vedajale ei ole alati tagatud. Tavaliselt ei võta lennuettevõtja nende teenuste osutamise eest lisatasu ega pea seda veolepingu täitmise tingimuseks. Lennuettevõtja on kohustatud osutama tasulist teenust, kui selle eest on võetud asjakohane tasu.
Laevadel on lisateenuste valik märgatavalt suurem ja tasulised lisateenused on garanteeritud. Tasuta lisad ei ole garanteeritud.
5.1. Lennupileti ostmisel vajalik teave
Reisija jaoks on turvalisem osta pilet ühele edasi-tagasi lennule või jätkulennule ühe piletina, kui osta eraldi pilet igale lennule. Kui ühe pileti ostmine ei ole võimalik, on soovitatav planeerida ümberistumised nii, et järgmise lennu ootamiseks jääks piisavalt aega. Arvestades võimalikke hilinemisi ja hilinemisi, peaksite planeerima ümberistumisi umbes 3-4 tunni pikkuste lendude vahel. Lennufirma vastutab reisija sihtkohta toimetamise eest ühtse veolepingu (pileti) alusel. Kui lend tühistatakse või hilineb, mis takistab edasist reisi, on asjaomane lennuettevõtja kohustatud vedama reisija sihtkohta alternatiivse lennuga või tagastama pileti hinna. Üksikpiletite puhul sellist kohustust ei ole. Kui eraldi piletitega lend hilineb või tühistatakse, ei vastuta lennufirma teise lennuettevõtja jätkulennu tühistamise või hilinemise eest.
Sõltumata sellest, kas on ostetud üks pilet ühele lennule või mitu eraldi piletit, ei kohusta lennureisija hilinemine või mitteilmumine lennule temast mitteolenevatel põhjustel vedaja täitma veolepingu tingimusi ning pileti eest tasutud tasu ei kuulu tagastamisele. Sellisel juhul tuleb lennu jätkamiseks või tagasipöördumiseks osta uus pilet.
5.2. Registreerimine
Veolepingu täitmiseks on klient kohustatud jõudma õigeaegselt väljumislennuväljale. Kui klient ei jõua õigeaegselt väljumiskohta, on lennuettevõtjal õigus tühistada nii see lend kui ka järgmised lennud.
Lennuettevõtja või tema esindaja registreerimislaud on kättesaadav lähtekohas. Klient on kohustatud õigeaegselt registreerima ja õigeaegselt väravasse ilmuma. Hilinenud klienti ei tohi lubada lennuki väravasse. Lennule registreerimine lõpeb sõltuvalt lennujaama ja lennuettevõtja eeskirjadest tavaliselt umbes 45-120 minutit enne väljumist. Arvestades suurte lennujaamade järjekordi, peaksite lennujaamas olema umbes 3 tundi enne kavandatud väljumisaega. Registreerimise aega saab lühendada, kui registreeruda internetis. Lennule registreerimise aeg on lühem äriklassis ja esimeses klassis reisijatele.
Piletil näidatud lennud toimuvad järjekorras vastavalt väljumisaegadele ja marsruudile ning ainult selle reisija poolt, kelle nimi on piletil kirjas. Lennuettevõtjal on õigus tühistada edasised lennud või kogu broneering, kui klient jätab ühe lennusegmendi kasutamata.
Grupilendude ja väljaspool Euroopat toimuvate lendude puhul nõuavad lennuettevõtjad kinnitust tagasilennu kohta vähemalt 72 tundi enne väljumist. Kinnitamata tagasilennud võivad kaasa tuua kohtade tühistamise. Tagasilennu kohtade kinnitamiseks peab klient võtma ühendust piletil märgitud lennufirma lähima esindusega või City Traveliga.
Lennuettevõtjal on õigus võtta lennujaamas tasu soovitud istekoha broneerimise eest lennukis, kiirendatud registreerimise ja eelisjärjekorras lennukisse pääsemise eest ning pagasi eest. Nende teenuste maksumuse määrab lennuettevõtja.
5.3. Pagas
Kui reisijal on lennupilet, on tal vastavalt eeskirjadele õigus võtta pardale käsipagas ja teatud pagas ilma lisatasuta. Pagasi kogus, mida klient võib lennule kaasa võtta (tasuta või tasu eest), sõltub lennuettevõttest, marsruudist ja teenindusklassist ning on märgitud piletile. Lisaks registreeritud pagasile võivad reisijad võtta pardale käsipagasi, mille kaal ja mõõtmed on lennuettevõtja poolt lubatud. Pagas ei tohi sisaldada keelatud esemeid. Lennufirma vastutab registreeritud pagasi eest, kuid see vastutus on piiratud teatud summaga.
City Travelil ei ole võimalik mõjutada lennuettevõtjate pagasikäitlust ega lahendada nõudeid, mis võivad tekkida hilinenud, kahjustatud või kaotatud pagasi tõttu. Võimalikud nõuded tuleks esitada otse lennuettevõtjale.
Tavaliselt on registreeritud pagasi piirnorm turistiklassi reisijale 15-23 kg, äriklassi reisijale 30 kg ja esimese klassi reisijale 40 kg. Kui pileti marsruudil on Põhja-Ameerika sihtkoht, kehtib pagasi piirnorm. Tavaliselt on sellisel juhul lubatud 2 pagasiühikut, kusjuures iga pagasiühiku kaal ei tohi ületada 23 kg turismiklassis või 32 kg kõrgemates teenindusklassides.
Laste ja väikelaste puhul võivad kehtida muud piirangud pagasi kaalu ja arvu suhtes.
Eri tüüpi pagasi (spordivarustus, lemmikloomad jne) puhul võivad kehtida erinõuded ja need ei pruugi kuuluda lubatud pagasi hulka.
Soovitame pakendada väärisesemed (raha, ehted, elektroonika jne) käsipagasisse. Pange siiski tähele, et teatavate esemete vedu käsipagasis võib olla piiratud või keelatud (kosmeetikatooted, vedelikud, tuleohtlikud ained, teravad ja teravad esemed jne). Palun kontrollige City Traveli büroost, millised on teie konkreetse lennupiletiga seotud pagasinõuded.
Kui lendate ümberistumisega, saab pagasi tavaliselt enne lõppsihtkohta üles anda. Kuid see ei ole alati võimalik – selle põhjused võivad olla tehnilised või olla seotud turvanõuete või tollieeskirjadega. Soovitatav on planeerida piisavalt aega ümberistumiseks, et transiitlinnas oleks aega pagasi kättesaamiseks.
Pange veel kord tähele, et registreeritud pagasi kättesaamine on reisija enda otsustada ja pagasi käitlemise eest vastutab lennufirma.
Pagasi piirangud lennukikabiinides
Ohtlikud kaubad ja esemed, mille suhtes kehtivad piirangud
Vastavalt rahvusvahelistele eeskirjadele on reisijate ohutuse tagamiseks kehtestatud mitmed piirangud käsipagasina veetavatele esemetele.
Last ja esemed, mis võivad ohustada reisijate tervist ja ohutust, võib vedada ainult registreeritud pagasina ja need on keelatud käsipagasina. Vastavalt Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsiooni ohtlike kaupade piirangutele peavad sellised kaubad ja registreeritud pagasina veetavad esemed olema nõuetekohaselt pakitud.
Selliste saadetiste ja esemete hulka kuuluvad muu hulgas, kuid mitte ainult, alljärgnev loetelu:
– Ehtsad või mänguasjarelvad
– Relvad ja laskemoona
– plahvatusohtlikud ained või plahvatusohtlikke aineid sisaldavad esemed (nt pürotehnilised tooted või käsigranaadid)
– Igasugused, mis tahes tüüpi, teravusega ja suurusega noad
– Noad ümbrike avamiseks
– Metallist söögiriistad ja tööriistad
– Rõngad
– Turvarabid ja ohtlikud habemenoad
– Töövahendite komplektid
– Darts
– Käärid
– Küünteviilud
– süstlad ja süstlad (välja arvatud juhul, kui see on meditsiiniliselt põhjendatud).
– Kudumisvardad
– Korgid
– Laserpointerid
Ohtlikud kaubad on määratletud kui esemed või ained, mis võivad ohustada reisijate tervist ja ohutust. Sellise lasti veo eeskirju reguleerivad tsiviillennunduse eeskirjad. Üldiselt ei ole sellised saadetised lubatud ei käsipagasina ega registreeritud pagasina, kuigi on ka mõned erandid.
Lennujaama turvapersonalil on õigus takistada muude käesolevas nimekirjas nimetamata esemete vedu õhusõidukisse. Kui teil on kahtlusi teatud esemete suhtes, soovitame teil enne lendu võtta ühendust lennujaama turvakontrolliga.
5.4. Ühendatud lend, eraldi piletid
Lennufirma vastutab reisija toimetamise eest reisi lõpp-punkti ühe veolepingu (pileti) raames, eeldusel, et pileti väljastamisel on täidetud ümberistumise miinimumtähtaeg. Kui reisija jätab lennu tühistamise või hilinemise tõttu ümberistumise kohas maha, on asjaomane lennufirma kohustatud pakkuma alternatiivseid edasisi lennuvõimalusi piletil märgitud marsruudil või tagastama pileti hinna. Samas ei vastuta lennufirma, kui reisija hilineb jätkulennule või muule transpordiliigile, mille jaoks ta on ostnud eraldi pileti.
City Travel tugineb ümberistumisega piletite müümisel broneerimissüsteemide andmetele minimaalse lubatud lennuaja kohta. Kui lennud on märgitud samale piletile, vastutab lennu hilinemise või tühistamise korral lennufirma, kelle lend kaldub sõiduplaanist kõrvale, reisija edasise toimetamise eest piletil märgitud lõpp-punkti. Edasine transport võib toimuda ka muude transpordivahendite abil. Selle suhtes ei kehti konkreetsed ajalised piirangud ja lennuettevõtja ei ole kohustatud hüvitama tekkinud lisakulusid (hotell, toitlustamine). Lennufirma vastutus ei laiene juhtudele, kui lend toimub plaanipäraselt, kuid reisija hilineb sellegipoolest ümberistumisele (nt turvakontrolli järjekorra tõttu). Tahame rõhutada, et liinilennu puhul on reisija ise vastutav selle eest, et ta jõuab õigel ajal ümberistumise kohas lennule. Selleks, et vältida hilinemise ohtu jätkulennule (jätkulendudele), soovitame teil võimalusel valida jätkulend (jätkulennud) nii, et lendude vahele jääks oluliselt rohkem aega kui nõutav minimaalne ajaline vahe.
Lennu hilinemise või tühistamise korral ei vastuta lennufirma jätkulendude eest, kui on väljastatud eraldi piletid. Lisaks sellele ei ole lennuettevõtjad kohustatud registreerima reisijat ja tema pagasit kaugemale kui ühe pileti sihtkohta.
Alati on turvalisem kasutada ühte piletit ühe reisi kohta. Kuid mõnikord ei ole see võimalik, näiteks lennuettevõtjate vaheliste lepingute puudumise või üksikute ettevõtete hinnapoliitika tõttu. Sageli võib üksikute lennupiletite kasutamine pakkuda märkimisväärset rahalist kokkuhoidu võrreldes kogu reisi tegemisega ühe piletina.
Kui kasutate sama reisi raames eraldi pileteid, soovitame teil planeerida ümberistumised nii, et teil oleks piisavalt aega. Lendude vahele peaks jääma vähemalt 3-4 tundi ja vajadusel peaksite arvestama ööbimisega transiitlinnas.
Lisaks saab paljusid lennu hilinemise või tühistamisega seotud riske leevendada reisikindlustusega, mis katab reisi katkemise, tühistamise ja hilinemisega seotud riskid. Kuid kindlustus ei pruugi aidata ka siis, kui lennuettevõtja muudab lennugraafikut nii, et ümberistumine eraldi piletiga ei ole enam võimalik, ning teatab sellest lennugraafiku muudatusest aegsasti ette.
5.5. Väljalennuajad, hilinemised, lendude tühistamised
Piletil või lennuplaanis märgitud aeg võib muutuda. Sõltuvalt ilmastikuoludest, tehnilistest või muudest põhjustest esineb mõnikord lendude hilinemisi või tühistamisi. Kui pilet on ostetud ja väljastatud ette, soovitame reisijatel aeg-ajalt ja tingimata päev enne väljumist kontrollida selle lennuliini lennuplaani. Kuna lennutransport sõltub suuresti tehnilistest ja ilmastikutingimustest ning reisijate ohutus on alati esmatähtis, ei saa alati välistada lennu hilinemisi ja tühistamisi. Seda silmas pidades soovitame teil alati planeerida eriti tähtsaid reise piisavalt varakult, et lennuhäired ei segaks teie reisisihti.
Lennufirma on kohustatud alates teatavast hilinemisajast (täpne aeg sõltub lennu kestusest) hoolitsema varajase toitlustamise eest (vastavalt ooteajale) ja vajaduse korral reisijale ööbimise eest. Alates 5 tunni hilinemisest, kui reisija tühistab lennu, saab ta ka pileti eest raha tagasi. Samal ajal kehtib reisijate hooldus ainult ühe lennu piires. Edasi-tagasi lendude puhul on lennuettevõtja veolepingu alusel kohustatud pakkuma reisijale alternatiivset võimalust jätkata reisi sihtkohta, kuid ei ole kohustatud hüvitama võimalikke ööbimiskulusid järgmises transiitlinnas.
Lennuettevõtjal on õigus muuta lennugraafiku aega ning tühistada lend, teatades sellest vähemalt 2 nädalat ette. Lennufirma poolt mõjutamata asjaolude tõttu võib lennuplaane muuta ja lende tühistada kuni 2 nädalat ette. Väljastamata piletiga broneeringuid muudetakse või tühistatakse, ilma et lennuettevõtja või City Travel oleks kohustatud pakkuma kohti teistele lendudele või teise lennugraafiku järgi sama hinnaga, mida pakuti broneerimise ajal.
Kliendile, kellel on väljastatud pilet tühistatud lennule, pakutakse raha tagasi või alternatiivset marsruuti ilma lisakuludeta.
5.6. Lennureisijate õiguste kaitse
Euroopa Liidu territooriumile sisenemisel või sealt lahkumisel, samuti Euroopa Liidu siselendude kasutamisel on reisijate õigused reguleeritud Euroopa Parlamendi ja Euroopa Liidu Nõukogu määrusega nr 261/2004 lennureisijate õiguste kohta. Reisija õigused on kaitstud eelkõige väljumisaja muutmise osas, sh. kui lend hilineb või tühistatakse või kui reisijale ei lubata pardale minna. Määruse tekst: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:046:0001:01:ET:HTML
- Majutuse broneerimine
Kui soovite broneerida majutust, palun teatage sihtkoht, periood, soovitud kategooria, reisijate arv ja muu majutusega seotud teave (toitlustamine jne). Kui broneeringut ei ole võimalik teha nendel tingimustel, pakub City Travel alternatiivset majutust võimalikult sarnaste kriteeriumide alusel.
Majutusteenuse puhul sõlmib klient lepingulise suhte majutusteenust pakkuva ettevõttega. Ettevõttel on lepinguline kohustus osutada kliendile teenust broneeringus sätestatud tingimustel. Klient peab järgima majutusasutuse tingimusi ja sisekorraeeskirju. Asjakohased tingimused ja majutuskord on loetletud hotellide veebilehtedel. Võimalikud erinõuded, nagu mittesuitsetajate tuba, asukoht ülemisel või alumisel korrusel jne. City Travel viib hotellifirma kohale. Soovitud nõuete täitmine ei ole alati võimalik. Seetõttu ei ole nende tingimuste täitmise eest täiendavat tasu, kuna ettevõtted ei anna garantiid nende täitmise kohta.
Hotelli sissekirjutamisel tuleb kliendil registreeruda. Te peate esitama oma vautšeri ja isikut tõendava dokumendi ning täitma vormi. Enamikus riikides on registreerimise võimalus välja kuulutatud alates kella 14.00-st. USAs võib see olla kell 16.00. Kui klient kavatseb registreeruda hiljem kui kell 18.00, tuleb sellest teatada hotellile või City Travelile. Hilinenud sisseregistreerimise korral ilma etteteatamiseta on hotellil õigus broneering tühistada ja vabastatud tuba tagastada.
Toad tuleb vabastada lahkumispäeval kell 12.00. Mõnes hotellis tuleb toad vabastada kell 10.00 hommikul. Palun kontrollige sisseregistreerimisel, millal toad on saadaval.
Reeglina saab individuaalset broneeringut ( kuni 9 inimest ) muuta või tühistada kuni 24 tundi enne sisenemispäeva. Tasuta muutmine või tühistamine ei ole võimalik suurte messide, ürituste, riigipühade ajal, samuti asukoha ainulaadsuse või majutuse eksklusiivsuse tingimustes. Tühistamise või muutmise võimatus ilma trahvita on reguleeritud ka erihinnapakkumiste või kampaaniate puhul. Tühistamisest vähem kui 24 tundi ette teatades või muudest tühistamistingimuste rikkumistest tuleb tasuda vähemalt ühe ööbimise tasu või trahv vastavalt kampaania või eripakkumiste tingimustele. Täpsed tühistamise tingimused kinnitab hotell.
Need majutusettevõtted, mis pakuvad majutust korterites või villades, nõuavad broneeringu muutmist või tühistamist ilma trahvita vähemalt 30 päeva enne majutuse alguskuupäeva.
Grupibroneeringute puhul (tavaliselt 15 inimest või rohkem) on muudatused ja tühistamised võimalikud rohkem kui 30 päeva ette. Broneeringu muutmise korral võetakse broneeringu muutmise teenustasu.
City Travel teavitab klienti, kui tellimuse broneerimise, tühistamise ja muutmise tingimused erinevad eespool nimetatud tüüptingimustest. Enne tasuta muutmise või tühistamise tähtaega ei saadeta klientidele täiendavat teadet ega meeldetuletust eelseisva tähtaja kohta. Seega on kliendi kohustus teha muudatus või tühistamine õigeaegselt.
Juhul kui klient tühistab reisi otse hotelliettevõtte kaudu ilma City Traveli teavitamata ja hotelliettevõte esitab arve tühistamisteenuse või tühistamistrahvi eest, vastutab klient nende kulude hüvitamise eest City Travelile. Kui klient ei kasuta majutusteenust ja ei tühista tellimust õigeaegselt, tuleb teenustasu tasuda, olenemata sellest, kas teenust kasutati või mitte. Ka juhul, kui teenust kasutati osaliselt, tuleb ilma osaliselt kasutamata teenuse õigeaegse tühistamiseta tasuda kogu summa.
Kui klient on juba teinud broneeringu ja soovib seda pikendada, soovitame teha muudatusi olemasolevasse broneeringusse, mitte tühistada seda ja teha uus broneering.
Aeg-ajalt tehakse hotellides ja muudes külalislahkuseasutustes remonti. Seda tehes püüavad nad vähendada klientide häirimist, kuid see ei ole alati võimalik. Isegi kui klienti teavitatakse remonditöödest, võib remondiaeg muutuda reisibüroost mitteolenevatel juhtudel, mistõttu ei City Travel ega võõrustaja võta vastutust remondiaja pikendamise eest üle eelnevalt teatatud aja. Kui hotellis toimuvad renoveerimistööd, ei anna see kliendile õigust nõuda tagasimakseid, raha tagasimaksmist või hinnaalandust. Klient on kohustatud teavitama City Traveli broneeringu esitamisel, kui ta leiab, et remonditööd võivad teda oluliselt häirida. Sellisel juhul võib City Travel aidata teil leida alternatiivse majutusasutuse, kus ei ole kavandatud remonditöid.
Võttes arvesse võimalikke tühistamisi vahetult enne majutusperioodi, teevad hotellide broneerimisosakonnad mõnikord nn ülebroneeringuid, st. broneerivad teatud arvu tube topelt. Sellised topeltbroneeringud võivad põhjustada olukordi, kus kliendil on kinnitatud broneering ja saabumisel selgub, et tegemist on topeltbroneeringuga ja broneeritud tuba ei ole vaba. Sellisel juhul on hotell kohustatud majutama kliendi mõnes teises hotellis, mis asub kõige lähemal või samas naabruses ja on vähemalt sama kategooria kui broneeritud hotell. Sellise olukorra korral pakub vastutav hotell kliendile tasuta transporti teise hotelli ja vähemalt 3 minutit tasuta telefonikõnet. City Travel ei vastuta topeltbroneeringutega seotud võimalike kahjude hüvitamise eest.
Tuba valides tuleks arvesse võtta järgmisi omadusi: 3- ja 4-kohalistes tubades (kolmekohalised või neljakohalised) on sageli üks või kaks lisavoodit või vastavalt kaks kahekohalist voodit. 3-kohalistes tubades on tavaliselt üks 2-kohaline ja 1 lisavoodi. Enamikus hotellides ei ole standardseid 3- või 4-kohalisi tube, kus iga 3 või 4 inimese jaoks on standardse suurusega üheinimesevoodi. Kui klient soovib lisavoodit, tuleb selle eest tavaliselt maksta lisatasu. Kui klient broneerib ühe voodiga toa, võib juhtuda, et kohapeal pakutakse kahe eraldi voodiga tuba või vastupidi. City Travel teavitab hotelli broneerimisel kliendi soovist, kuid selle soovi täitmine hotelli poolt ei ole garanteeritud.
Rahvusvaheliste või muude sündmuste ja pühade ajal tõusevad piirkonna majutushinnad tavapärasest kõrgemaks. Hotelli hinnakirjad sisaldavad tavaliselt toa hindu (dušši või vanniga, kui ei ole märgitud teisiti) ja hommikusööki (kui ei ole märgitud teisiti), samuti riiklikke või kohalikke makse (kui ei ole märgitud teisiti). Kui lastele ei ole soodushinda, tuleb lapse eest maksta täishinda. Kui lapse eest ei võeta lisatasu, ei ole lisavoodit saadaval alla teatud vanuseastme lastele. Kui klient soovib majutada last eraldi lisavoodis, tuleb broneerida 3-kohaline tuba. Tavaliselt on ka laste hommikusöök tasuline.
Kõik võimalikud lisatasud, nagu sideteenused, turismitasud, minibaari joogid ja suupisted jne, tuleb tasuda kohapeal.
Sõltumata sellest, kas majutusteenuse eest on tasutud ette, on hotellil õigus nõuda kliendilt enne majutusteenuse osutamist krediitkaardi numbrit või sularaha deposiiti. Sel viisil kindlustab hotelliettevõte võimalike lisateenuste eest tasumise.
Dokumentide ja väärisesemete hoiustamiseks on saadaval hotelli seif. Mõned hotellid võtavad selle teenuse eest tasu, mõned on tasuta. Hotell ei vastuta tuppa jäetud esemete ohutuse eest.
- Reisipakettide müük
City Travel pakub reisipakette koos reisikorraldaja poolt kinnitatud kirjelduste, hindade ja üksikasjalike lennutingimustega koduleheküljel www.citytravel.ееи otse City Traveli kontorites.
Reisipaketi ostmisel sõlmib klient lepingu reisikorraldajaga, kes vastutab lennu läbiviimise eest vastavalt lepingus esitatud nõuetele ja lennu kirjeldusele. City Travel pakub reisikorraldaja poolt levitatavat lennuteavet koos teenuste kirjeldusega. Enne lepingu sõlmimist peaks klient hoolikalt läbi lugema reisikorraldaja lennutingimused ja lepingu teksti.
Lennu broneerimisel peab klient esitama mobiiltelefoni numbri. City Travel annab reisikorraldajale mobiiltelefoni numbri, et võimaldada kiiret suhtlemist lennuprogrammi ootamatute muudatuste korral.
Kui reisikorraldaja ei ole suuteline kliendiga sõlmitud lepingut täitma reisikorraldaja maksejõuetuse tõttu, vastutab City Travel kliendile makstud summa tagasimaksmise eest kuni City Travel on tasunud teenuse eest esitatud arve reisikorraldajale või kui kliendil on tõendatud õigus makstud summa tagasimaksmisele.
Klient vastutab õigeaegse ja täpse saabumise eest reisi algus- ja lõpp-punktidesse, nagu on märgitud reisikorraldaja broneeringu kinnituses. Kliendi soovil teavitab City Travel erinevatest transpordivõimalustest lähtekohale ja tagasi. Sobiva transpordiliigi valiku teeb klient. Valiku tegemisel arvestage kindlasti võimalike hilinemiste, hilinemiste, liiklusummikute, tehniliste probleemide ja ilmastikuoludega. Kui klient ei jõua lähtepunkti kliendi tegevuse või tegevusetuse tõttu, on reisikorraldajal õigus keelduda lepingu tingimuste täitmisest. Sellisel juhul ei ole reisikorraldaja kohustatud kliendile lennu maksumust tasuma.
- Kindlustusteenuste müük
Meie kindlustuspartner BALTA ja COMPENSA.
Kindlustusteenuste ostmisel sõlmib klient lepingu kindlustusseltsiga. Pakutavad reisikindlustusteenused koos tingimuste ja hindadega on saadaval City Traveli kontoris. Soovitatav on hoolikalt lugeda kindlustusseltsi lepingutingimusi ja konsulteerida nõustajaga (eriti kui reisite riikidesse, mida ametiasutused ei soovita külastada ebakindluse, raseduse, spordireiside jne tõttu).
Koos mis tahes lennuteenuse ostmisega on soovitatav sõlmida lennukindlustus, olenemata sellest, kas teil on Euroopa ravikindlustuskaart. Kui teil on see kaart, peate tasuma kulud (visiiditasud, haiglapäevad jne) omal vastutusel vastavalt elukohariigi meditsiiniteenuste tariifidele. Euroopa ravikindlustuskaart ei kata neid mahaarvamisele kuuluvaid kulusid, samuti ei kata Euroopa ravikindlustuskaart riikidevahelisi transpordikulusid. Kaart ei kehti väljaspool ELi riike.
Kindlustuslepingu puhul katab need kulud ravikindlustus.
Igas olukorras ei saa reisivahendajat pidada vastutavaks tekkinud kahjude või lisakulude eest. Seetõttu aitab lennukindlustus pakkuda abi ja kiiret hüvitamist, näiteks lennu katkemise või tühistamise, pagasi kadumise või hilinemise, haiguse ja/või õnnetusjuhtumi korral. Soovitatav on sõlmida enne lendu ja lennu ajal kindlustus takistuste vastu, mis enamasti katab reisijateveoettevõtjate poolt lendude tühistamise või hilinemisega seotud lisakulud. Soovi korral võib lisatasu eest kindlustuslepingusse lisada täiendavad riskid, näiteks loodusõnnetuste, teenusepakkuja pankroti, sõiduplaani muudatuste ja lennujaamade ummikute jne. korral. Selleks, et saada täielikku hüvitist lennu ootamatu täieliku tühistamise korral mõjuval põhjusel, mida tunnustatakse kindlustusjuhtumina, peab lennutõrkekindlustuse summa, eriti reisipaketi ostmisel, vastama lennu või paketi maksumusele.
Kindlustuspoliisi muutmine või tühistamine on võimalik lisatasu eest ning muudatuse tulemusena nihkub kindlustuslepingu alguskuupäev.
- Autorendi teenuste vahendamine
Autorendi teenuse broneerimine City Traveli büroo abil tagab, et rendifirma annab teatud grupi auto kindlaksmääratud ajal ja kohas. Sõiduki täpne mark ei ole garanteeritud.
Autorendi tellimisel sõlmib klient rendifirmaga lepingu. Lepingu sõlmimisel peaks klient hoolikalt läbi lugema rendilepingu tingimused, sealhulgas vastutuse tingimused, litsentsinõuded, vastutus kahju eest jne. Nõutav vanuse alampiir on 21 aastat, sõltuvalt sõidukitüübist võib vanus olla kõrgem. Sõidukit võib juhtida ainult rendifirmas lepingu sõlmimisel registreeritud juht. Teise juhi registreerimisel tuleb maksta lisatasu.
Renditeenuse ostmiseks on vaja krediitkaarti. Mõnes riigis nõutakse suurte või kõrgekvaliteediliste autode rentimisel 2 krediitkaarti.
Rendibroneeringut saab tavaliselt muuta või tühistada vähemalt 24 tundi ette, makstes rendifirma poolt heaks kiidetud muutmis- või tühistamistasu.
- Vastutus
Ettevõte, kellega klient on sõlminud lepingu, vastutab tellitud teenuste osutamise eest. City Travel ei vastuta teenuse osutamise eest partneri poolt kohapeal ja ei hüvita partneri poolt teenuse kvaliteedi halvenemise, lennu hilinenud väljumise või tagastamise, lennu tühistamise või katkestamise, hilinenud või kaotatud pagasi, tervisehäirete, õnnetuste või muude lisakulude eest, mis on tingitud teenusepakkuja tegevusest või tegevusetusest.
Lennukorraldajad jätavad endale lepinguliselt õiguse keelduda kliendi teenindamisest ja tühistada broneering või broneering, kui kliendi käitumine on ebasobiv või ebaseaduslik ning võib põhjustada ohtu teistele klientidele või nende varale. Sellisel juhul ei ole kliendil õigust nõuda kasutamata jäänud teenuse kulude hüvitamist ega muud kahju. Kui teenuse korraldaja või City Travel kannab kahju kliendi ebasobiva või ebaseadusliku tegevuse tõttu, on klient kohustatud vastavad kulud hüvitama.
Juhul kui korraldaja vara kahjustub kliendi süül, vastutab klient täielikult tekitatud kahju eest.
11. Nõuded, muud tingimused
Palun teavitage City Traveli kohe, kui teil on enne lendu küsimusi. Mida varem klient võimalikest probleemidest teatab, seda kiiremat ja paremat lahendust saab City Travel pakkuda. Kui klient avastab lennu ajal, et teenus ei vasta heakskiidetud tingimustele, peab ta sellest viivitamatult teavitama kohalikku teenusepakkujat ja City Traveli. Kui otsust ei tehta kohapeal, tuleb kirjalik kaebus esitada võimalikult kiiresti või seitsme (7 ) päeva jooksul pärast lennu lõppu, kuid mitte hiljem kui kaks (2) nädalat pärast vahejuhtumit. Kirjalik pretensioon tuleb saata City Traveli peakontorisse aadressil info@citytravel.еев ja lisada pretensioonile tõend selle kohta, et lend ei vasta lennu kirjeldusele ja tingimustele, ning dokument, milles on märgitud tekkinud lisakulud ja kahju. City Travel esitab selle avalduse teenuse korraldajale.
Lennureisijate andmete edastamise kohta Ameerika Ühendriikide ametlikele teenistustele.
City Travel teatab, et Ameerika Ühendriikide ametlikud teenistused nõuavad andmeid saabuvate, lahkuvate ja läbivate reisijate ja meeskonnaliikmete kohta. City Travel teavitab reisijaid nende andmete töötlemisest eespool nimetatud teenuste poolt.
Andmete esitamise nõue tuleneb õigusaktidest ning Euroopa Liidu ja Ameerika Ühendriikide allkirjastatud rahvusvahelisest lepingust. Andmed saadetakse USA sisejulgeolekuministeeriumile, kes on võtnud kohustuse kasutada broneeringuteavet terrorismi ja muude rahvusvaheliste kuritegude ennetamiseks ja nende vastu võitlemiseks. Neid ja muid andmeid kasutatakse ka võrdlemiseks nende isikute nimekirjaga, keda kahtlustatakse lennuohutuse ohustamises. Broneeringusse kantud teavet säilitatakse vähemalt kolm aastat ja kuus kuud ning seda võib jagada teiste ametkondadega.
Lisateabe saamiseks võtke palun ühendust City Traveli või lendu teenindava lennufirmaga.
Küsimused ja vastused:
1. Millistele reisijate andmetele annavad lennuettevõtjad USA valitsusasutustele juurdepääsu?
Lennuettevõtjad esitavad USA tollile marsruudiandmed ja broneeringuandmed reisijate kohta, kes reisivad USAsse/USAst lennuki pardal.
Seda menetlust nimetatakse “broneeringuinfole juurdepääsuks” (st juurdepääs broneerimissüsteemis salvestatud reisijate andmetele). Lennuettevõtjad võimaldavad juurdepääsu broneerimis- ja väljumiskontrollisüsteemile, kuhu salvestatakse kõik andmed lennu broneerinud reisijate kohta.
2. Miks lennuettevõtjad seda teavet esitavad? Millised on selle õiguslikud alused?
Lennuettevõtjate suhtes kohaldatakse USA õigusnõudeid, mis käsitlevad kõigi broneeringuandmete kohustuslikku avalikustamist. See nõue sisaldub 19. novembri 2001. aasta lennundus- ja transpordi turvalisuse seaduses ning 25. juuni 2002. aasta USA tolli ajutistes eeskirjades. 67, nr. 122, Tollieeskirjade 19 CFR osa 122 muutmine.
Saabumisriigi seadused näevad ette, et lennuettevõtjad avalikustavad reisijate andmed. Kui neid nõudeid rikutakse, ei saa lennuettevõtjad teha reisijateveo lende Ameerika Ühendriikidesse. Seega on reisijate teavitamine oluline, et lennuettevõtja saaks täita reisijateveolepingutest tulenevaid kohustusi.
Euroopa Komisjon kiitis reisijate andmete avaldamise heaks, kuna ta jõudis selles küsimuses kokkuleppele USA valitsusasutustega:
Euroopa Komisjoni otsus 2004/535/EÜ, 14. mai 2004, broneerimissüsteemides salvestatud ja USA tolli- ja piirivalveasutustele edastatavate reisijate isikuandmete piisava kaitse tagamise kohta (teatis nr K(2004) 1914), ELT nr. L235, 06/07/2004, LK 0011 – 0022.
Täiendavat teavet selle teema kohta, samuti regulatiivseid dokumente, võib leida aadressil: http://europa.eu.int/comm/justice_home/fsj/privacy/docs/wpdocs/2004/wp97_de.pdf.
3. Milline on täpselt broneerimissüsteemi andmebaasidesse salvestatud teave, millele USA tollil on juurdepääs?
Broneerimissüsteem salvestab kogu lennureisidega seotud teavet, näiteks:
– reisija nimi
– reisiplaan, sealhulgas andmed lennu ja võimaluse korral jätkulendude ja nende lennufirmade kohta
– teave broneerimiskoha kohta (reisibüroo jne).
– pilet nr.
– makseviis ja vajaduse korral krediitkaardi number
Süsteem võib salvestada ka teavet hotellitoa broneerimise, autorendi, pardal või lennujaamas tellitud teenuste kohta (nt meditsiiniteenused või erimenüü tellimine pardal). Pange tähele, et te saate teatud määral mõjutada seda, milline teave sisestatakse broneerimissüsteemi. Kui otsustate, kas kasutada mõnda teenust või mitte, ja kui valite makseviisi, pidage meeles, et see teave lisatakse broneeringule.
4. Kas avalikustamisnõudeid kohaldatakse ainult nende reisijate suhtes, kes on broneerinud lennu Ameerika Ühendriikidesse, või peab lennuettevõtja andma teavet kõigi oma reisijate kohta?
Avalikustamisnõuded kehtivad ainult USAs maanduvate lendude suhtes.
5. Kas USA-sse suunduvate jätkulendude reisijate andmed tuleb avalikustada?
Jah, kui reisiplaan sisaldab jätkulendu USA lennuga, siis on sellise lennu reisijate andmed samuti broneeringu osa ja seega kuuluvad need avalikustamisele.
6. Kas teave püsikliendiprogrammis osalejate kohta kuulub avalikustamisele?
Ei, see teave ei kuulu avalikustamiskohustuse alla.
7. Miks lennuettevõtjad keelduvad täitmast broneerimissüsteemi avalikustamisnõudeid?
Avalikustamisnõuete täitmata jätmise korral on USA tollil õigus kehtestada erinevaid sanktsioone kuni maandamislubade tühistamiseni välja.
8. Millised on tagajärjed, kui reisija keeldub andmast oma isikuandmeid?
Isegi kui reisija esitab vastuväite oma isikuandmete avaldamisele, ei saa seda arvesse võtta, kuna see on vastuolus USA õiguse nõuetega.
9. Millised lennuettevõtjad on kohustatud andma USA valitsusasutustele juurdepääsu broneerimissüsteemis sisalduvale teabele?
Ameerika Ühendriikide seadused kehtestavad sellise avalikustamiskohustuse kõigile lennuettevõtjatele, kes lendavad Ameerika Ühendriikidesse, sealt välja ja Ameerika Ühendriikides. Pärast õigusakti jõustumist jälgib USA tolliteenistus, kas kõik lennuettevõtjad täidavad seda nõuet.
10. Kas lennuettevõtja edastab broneerimissüsteemis salvestatud andmeid teiste riikide kui Ameerika Ühendriikide valitsusasutustele?
Praegu edastab lennufirma lisaks USA valitsusasutustele broneerimisandmeid ka Kanada valitsusasutustele. Kanadasse reisivate reisijate kohta on aga vähem teavet. Kuna Kanada andmekaitse tase on võrreldav Euroopa nõuetega, kohaldatakse edastatava teabe suhtes automaatselt andmekaitsealaseid õigusakte.
Lisateavet selle teema kohta leiate aadressil: http://www.datenschutz-berlin.de/doc/eu/gruppe29/wp103/wp103_de.pdf.
11. Lennuettevõtjad annavad tollile ka reisijate passiandmeid. Kuidas see juhtub?
Reisijate passiandmete edastamist tuleks eristada broneerimissüsteemis sisalduvale teabele juurdepääsu võimaldamisest. Reisijate passiandmed edastatakse kohe pärast asjaomase lennu väljumist täiustatud broneeringuinfo süsteemi (APIS) kaudu; see menetlus on kohustuslik mitmesse riiki väljuvate lendude puhul. Lennufirma jagab nüüd andmeid APISi, USA, Kanada ja mitmete teiste riikide valitsusasutustega. Passiandmed registreeritakse enne lendu ja edastatakse elektrooniliselt asjaomase riigi tolli- ja immigratsiooniasutustele. Need andmed hõlmavad järgmist teavet (täisnimi, sünniaeg, kodakondsus, passi number, sugu).